- In gesprek gaan met uw therapeut.
- Een klacht indienen bij de praktijk. (door middel van Klachtenformulier)
- De therapeut en/of de praktijkhouder bespreekt de klacht met de klager. De klachtenfunctionaris kan ondersteunen en bemiddelen om een oplossing voor de klacht van de klager te vinden.
- Praktijk geeft binnen zes weken schriftelijk een oordeel over de klacht en de te nemen maatregelen. Deze termijn mag praktijk indien nodig met vier weken verlengen.
- Wanneer klager het niet eens is met het oordeel dan kan hij/zij het geschil voorleggen bij de Geschillencommissie Fysiotherapie. De geschillencommissie moet binnen een half jaar met een uitspraak komen. (door middel van Meldformulier geschillen)
- De praktijk informeert haar aansprakelijkheidsverzekeraar, indien van toepassing, als:
– De geschillencommissie wordt ingeschakeld;
– De patiënt om een vergoeding vraagt. - Er geldt een geheimhoudingsplicht voor betrokkenen bij de meldingsprocedure. De betrokken medewerkers mogen alleen aan anderen gegevens geven als de patiënt en/of melder hiermee instemt.